Изобретения Наш учен революционизира "зелената" енергетика

balgari.bg

Наш учен революционизира "зелената" енергетика

Георги Тончев е роден през 1953 година в София. Завършва математическа гимназия, още като дете изненадва с иновативна, неробуваща на остарели матрици техническа мисъл, като разработва нови продукти в кръжоците по корабомоделизъм, ракетомоделизъм, авиомоделизъм в Двореца на пионерите.
Като юноша става парашутист и пилот към ДОСО. Завършва авиошколата в Долна Митрополия, а после - и електроенергетика в МЕИ, специализира у нас и в чужбина в областта на информатиката и икономиката. Доктор е на техническите науки. За програмирането на интелигентни системи учи във Франция, внедрява такава система за управление на АЕЦ "Козлодуй".
Тончев е сред лидерите в света по технически новости. Има около 500 патента, валидни в цял свят, в сферата на енергийното строителство, зелената енергетика, телекомуникациите и автомобилната промишленост. Характерно за изобретенията и патентите му е, че са реализирани и изпитани в реални условия. Написал е няколко книги, станали учебници по вузовете. Има 12 фирми с офиси в Холандия и Лондон.
Ученият не спира да търси евтини енергийни източници. Интересът му е фокусиран върху хидрокинетиката - най-евтиния и екологосъобразен начин да се прави ток от течаща вода. Негово изобретение е радикално новата конструкция на турбинни ротори с допълнителен реактивен принцип на действие - така наречените реактивни аксиални и напречнопоточни безнапорни вятърни и водни турбини. Реактивните турбини достигат до над два пъти по-висока ефективност в сравнение с останалите безнапорни турбини. Благодарение на тях зелената електроенергия, добивана от вятъра и водните течениия, включително приливите и отливите, става конкурентоспособна на енергията от традиционните електроцентрали, които изгарят изчерпаеми горива и замърсяват природата. Изобретателят смята, че е по-добре да наредим по Дунав понтони с реактивни водни турбини, отколкото да строим АЕЦ. 
Електромобилният хибрид на инж. Георги Тончев, при който енергията на спирането отива за зареждането на акумулаторите, получава патент, защото прави по-ефективна електрическа кола, моделът му е признат за по-добър от модела на "Нисан".
 
Още за изобретателя - във вестниците www.monitor.bg и www.24chasa.bg
 

Добави коментар


Защитен код
Обнови

За кои големи българи искате да разкажем, кого още да включим в своеобразния ни каталог на българщината? Предложенията си пращайте чрез нашата форма за контакт.

Търсене в БЪЛГАРИ.bg

Търсене с google