68,3% от учителите са песимисти относно наваксването на учебния материал, преподаван онлайн, дори да бъде удължена годината, сочи анкета на един от синдикатите с позиции в образованието.
Допитването е направено по актуални за системата въпроси, като в него участват 1584 преподаватели и школски директори.
От тях 73,7 на сто считат, че в периода онлайн е по-добре да преподават, вместо да се размества графикът и в това време учениците да имат занимания по интереси и проектни дейности, а активното учене да се отложи за по-късно и през удължената учебна година за 1.-6. клас през месец юни. Само 11,6 на сто от анкетираните са заявили, че в момента провеждат дейности по интереси и упражнения. Други 14,8 от интервюираните пък изобщо не работят – поради отпуск или болест.
Сондажът проверява и дали преподавателите смятат, че образователната система може да започне редовен учебен процес след коледната ваканция, като се следва диференциран подход. Под това се има предвид онлайн да учат училища и класове, в които има натрупване на случаи на заболели и карантинирани, а където няма, занятията да са присъствени.
По този въпрос позициите са почти 50:50. Все пак лек превес взимат скептиците – 54,2% смятат, че диференцираният подход не е удачната формула, а за 45,8 на сто това е най-логичният подход.
На въпрос доколко са информирани за ваксините 46,1% отговарят, че имат частична информация. 37,1 на сто казват, че засега „нямат никаква смислена информация“. Само 16,8% се чувстват подробно запознати.
На преподавателите е зададен и въпрос дали считат, че за тях предварителните изследвания преди поставянето на ваксината ще са безплатни. Според 55,7% е логично да бъде така. Други 44,3% обаче са сигурни, че няма да бъде дадена такава възможност за гилдията.