8 от 10 собственици на хотели планират поскъпване на нощувките

0

- Advertisement -

Неминуемо ще има поскъпване на хотелските услуги. Очаква се повишението на цените да е до 15%. Това посочи Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, в предаването „В развитие” по Bloomberg TV Bulgaria. Той цитира анкета на асоциацията, проведена през декември миналата година, според която 13,5 на сто от хотелиерите все пак ще се въздържат от тази мярка, а останалите 7,2% от собствениците все още не могат да преценят дали ще предприемат подобна мярка.

Като основна причина за намеренията на болшинството хотелиери Дучев отбеляза проблемът с поскъпването на енергийните ресурси, което по думите му „се отразява убийствено на сектора“. Относно управлението на пандемията от коронавирус той посочи, че след всяка заповед за въвеждане на ограничения заради ковид започва анулиране на резервации.

Според него и в България, както в целия свят, започва автоматизация на процесите – рецепция, отчасти в кухнята, но не са много процесите, които могат да бъдат автоматизирани в един хотел. Изцяло в ресора на Министерството на туризма е националната реклама, маркетинг на дестинацията, което беше неглижирана дълги години, коментира още гостът. „Време е да се дигитализира и да върви напред“, изрази надежда Дучев.

Зимният сезон започна и върви доста обещаващо. За цялата 2022 година очакванията на хотелиерите са умерено оптимистични, допълни гостът.

Според анкетата, все пак над половината от хотелиерите (55 на сто) очакват 2022 г. да бъде по-добра от предишната. За 7,2% от предприемачите в бранша, участвали в допитването, настоящата година ще бъде по-лоша от 2021 г., а 37,8 на сто смятат, че нещата няма да се променят. На въпрос след колко време може да се очаква бизнесът им да се върне на нивата от предпандемичната 2019-та, само 5,4% очакват възстановяването да стане в рамките на 2022-ра, също толкова са пък крайните песимисти и смятат връщането да е реалност чак след повече от 5 години. Други 43,2 на сто са на мнение, че това може да стане до 2 години, 38,7% – за период от 3 до 5 години. Само 7,2% от анкетираните хотелиери информират, че вече бизнесът им е дори на по-високи нива от 2019-та.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече

Политика на поверителност и бисквитки