Най-много средства в предизборната кампания са инвестирали ГЕРБ-СДС, следва БСП, след тях се нареждат ПП, „Възраждане“ и ДПС. Следващите формации са извънпарламентарни – сред тях са „Изправи се, България“, Българско национално обединение, Коалиция „Пряка демокрация“. Едва след тях е ДБ.
Това показва общ мониторинг на Института за развитие на публичната среда върху средствата, които партиите влагат в кампанията.
1 255 000 лева са похарчени през първите десетина дни. За сравнение – 1 800 000 лева е била сумата за цялата кампания за изборите през ноември 2021 г.
Сега разходите са съизмерими с тези от кампанията през юли миналата година и са на средно ниво. Не е рекордно висока или рекордно скъпа кампания, но „не е и на абсолютното дъно, както беше ноември“, коментира пред БНР Диана Ефтимова от Института за развитие на публичната среда.
Средствата на партиите се формират от субсидии, медийни пакети и дарения.
В предаването „Преди всички“ Ефтимова посочи, че за поредна кампания се наблюдават случаи, в които „очевидна политическа реклама се представя като редакционно съдържание“.
БНТ, телевизия „Евроком“ и вестник „Стандарт“ са получили най-много приходи за първите 10 дни от предизборната кампания, сочат още данните. След тях са изданията „24 часа“, „Труд“ и „Епицентър“, а едва след тях се нареждат bTV и Нова тв.